Just nu


10 juni, 2013

Lida Loop 2013

Photocred: Team Corratec Sweden
Tja! Igår körde jag Lida Loop för första gången. Jag har kört Lilla Loop förut men inte långa! Ett långlopp på 6mil ungefär. Lite stökig på vissa ställen, vilket passar mig bra, och även lite grusväg, som passar mindre bra.

När vi åkte hemifrån var vädret grymt men när vi närmade oss Stockholm så såg det lite mörkare ut på himlen. Starten började med en fin backe där man hade chansen att placera sig lite längre fram. Köttade på lite och låg kvar i klungan. Efter en bit så körde de snabbaste i eliten ifrån och jag gled lite mellan grupper ute på första loopen.


När jag gick ut på andra loopen så hade jag hört att det skulle vara lite mer stig och lite mer stök så jag kände att jag kunde köra upp mig ganska mycket där och det gjorde jag också. Efter en stund började det ösregna och åska. Massa grus och skit i ögonen gjorde att jag var tvungen att hälla vatten i ansiktet från vattenflaskorna som jag egentligen behövde ha att dricka. Loopen gick bra och jag hade ingen koll alls hur jag låg i min klass men mitt mål var bara att köra hela loppet och komma i mål.

Ut på tredje loopen så var benen rätt stumma. Jag köttade på så mycket jag kunde och det räckte till en 2a plats i juniorklassen! Sista loopen var riktigt seg eftersom vägarna var blöta och det sög rätt tungt.

Efter jag gått i mål så frös jag riktigt mycket så jag spolade av cykeln och gick och duscha. I duschen fick man stå i kö en halvtimme typ vilket gjorde att jag missade prisutdelningen. Men jag gick och hämtade mitt pris efteråt och det var en gratis start nästa år och 300kr på Cykloteket. Riktigt fina priser var det!

Photocred: Team Corratec Sweden

Som tur var kunde jag, Goj och August åka med Cykloteket hem till Falun. Tack för det! Det blev mycket enklare då pappa slapp skjutsa upp mig för att sedan hämta mig nästa helg eftersom sommarlovet börjar!

Det var allt för nu, tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar