Just nu


02 juni, 2013

Nya Långa Lugnet

Tja! Idag åkte jag upp till Falun och körde Nya Långa Lugnet, ett långlopp med varierad terräng. Det var 3 loopar och varje loop var 2 mil. Jag hann bara köra första och lite mer än halva den andra loopen innan kedjan fastnade mellan vevpartiet och ramen. Jag lyckades få loss det men sedan åkte kedjan ner där igen och den här gången gick den inte att få loss. Det måste ha varit framväxeln som fått sig en liten smäll så den vridit sig eller något liknande. Var tvungen att bryta efter ca 3,5 mil alltså.

Riktigt tråkigt... Känner att jag inte har haft så jätte bra flyt på dessa tävlingar hittills. Vi får hoppas att jag haft min otur nu denna säsong... Fast det har ju gått bra ibland också såklart!

En annan kul grej var ett ställe på första loopen då det tydligen fanns någon vass sten så det stog ca 30 cyklister med punka på samma ställe!

Har ingen Bild från dagen så slänger upp en bild från Västerås XC som är tagen av Caroline Broberg!

Foto: Caroline Broberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar