Just nu


01 juni, 2013

Dålig update - jag vet. Billingeracet.

Jag vet att jag är dålig på att skriva här så ni får gärna påminna mig när jag inte skrivit på ett tag! Det blir oftast "Jag gör det imorgon" och när det sedan kommer en ny dag så blir det "Äh, jag gör det imorn!". Och så fortsätter det några dagar och sen glömmer jag nästan bort bloggen helt. Ren lathet helt enkelt.

Mammas mobilkamera..
Aja, nog med lathet. För ett par veckor sedan gick Billingeracet i Skövde av stapeln. Ett långlopp på 7 mil (tror jag) med grymt fina stigar, eller ja, vad jag vet så var bara halva banan fin. Vi kommer till varför snart. Det var grymt väder och det började med en fin startbacke. Jag tänkte att jag skulle ta rygg på Martin men det var så mycket folk så jag tappade bort honom lite då och då. Efter någon mil såg jag honom och han låg en bit framför och jag hade ingen ork till att köra ifatt så jag låg och mata i mitt egna tempo.

När det började närma sig 3 mil var jag rätt trött så jag tryckte ner en gel och blev genast lite piggare. Efter några minuter fick jag ont i magen och det blev bara värre och värre. Då kom jag till målområdet och skulle ut på andra loopen och då körde jag 200 meter och sedan stannade jag av att jag hade någon slags kramp i magen. Det gick inte över och jag kunde inte köra då det gjorde sjukt ont över alla ojämnheter i marken! Då tog jag mig tillbaka till målområdet och sa till att jag bröt. Jag satt mig ner på gräset och tog det lugnt med ett INTE glatt humör. Tråkigt när sånt händer men det hör väll till det också. Martin vann och han körde riktigt starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar