Just nu


23 april, 2013

Händelserik helg i Norge!

Tjabba! I helgen var jag och tävlade i Norge! Norge cup 1 och 2. Samtidigt var det Merida läger i Oslo där jag, Emil Linde och August Martin bodde. Henrik Jansson var också med fast han bodde med sin pappa och syster.
Packning

På fredagen åkte vi från Falun vid halv ett kanske? På vägen till Oslo skulle Emil sälja ett par hjul så det blev en lite omväg på ett par mil. När vi kom fram till Stians Sport i Oslo var det lite samling och vi fick en nice Merida hoodie! Efter det var det inte så mycket den kvällen.
Presentation

På lördagen skulle vi köra NC 1, Norge Cup 1 alltså. Det var tempo och jag måste säga att banan var den roligaste och mest tekniska jag kört i mitt liv på tävling! Passar mig rätt bra med teknisk bana. Jag startade ungefär halv 12 och ca 4 km lång bana. Vi körde bara ett varv då det var tempo. Tyckte att jag kroknade rätt fort och körde in på en 9e plats. Jag var väl ganska nöjd ändå då jag är förstaårs junior och att det var min första tävling "utomlands"! På kvällen var det lite aktiviteter med Merida gänget på Stians Sport. Tror vi var 75 stycken Merida cyklister där!

Söndagens race var ett XC lopp. Samma bana fast 4 varv för mig. Mitt mål var att köra minst lika bra som på lördagen. Det var mycket folk på banan då vi körde samtidigt som andra klasser så det var svårt att uppfatta hur man låg till. Jag försökte köra mitt eget race och det räckte långt, tycker jag! Det blev en 6e plats och det är jag nöjd med såklart. Det var rätt lerigt, men en riktigt kul bana som sagt.

Efter tävlingen packade vi bilen och åkte hemåt. På vägen hem blev det en hastig inbromsning på E18 och vi blev påkörda bakifrån, rätt in i cyklarna på bakstället. Det blev mos att hojarna så nu är man utan cykel! Men det fixar sig med försäkringen så vi får nya cyklar! Ganska läskigt var det men vi kunde köra hem med bilen. Henkes pappa kunde komma och hämta cyklarna iallafall eftersom dragkrok och allt var rätt mosat.

Emils cykel efter krocken

Hemfärd
Vill tacka alla Meridafolk för lägret och supporten på tävlingen, det var grymt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar