Just nu


11 april, 2013

XCE!

Tja! Idag körde vi XCE träning/tävling. Vi körde tillsammans med slope och downhillcyklisterna och vi delades upp i fyra grupper. Varje grupp skulle köra tre heat. Och den som sedan hade bäst placeringar kom till a-final och så vidare. Jag vann två av mina heat och fick bäst placeringar, så jag skulle köra a-final. Låg tvåa ut på sista varvet men sen kom Martin och gjorde en grym sväng och trängde ut mig! Så det blev en tredje plats om man tar det som en tävling!

Riktigt kul med lite action och en rolig bana. Cykeln kändes grym och är sjukt nöjd över den! Merida Big Nine 3000. Efter det stack några hem och några körde lite mer. Jag körde med gruppen som stack iväg igen, och vi körde rätt lugnt på lite stigar som delvis var täckta med snö. Det blev ungefär 2,5 timmar totalt i det fina vädret!

Imorgon blir det testcykel på morgonen och sen ett rejält hål tills skolan börjar 13.40. Skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar