Just nu


16 maj, 2012

Kungsör och Eskilstuna

Onsdagen efter Fagersta så var det ännu en deltävling i Västmanlandscup. Den här gången i Kungsör. Det var en kort bana som var riktigt lerig och blöt. Vi var två stycken i min klass och skulle köra 6 varv.
Jag körde mitt eget tempo från början och vann. Även fast det inte är så mycket motstånd så kan man ta det som träning!

I lördags den 12e maj var det Eskilstuna
XC. Det var en jobbig bana med ganska mycket backar. Det var både tekniska partier samt lite slätåka. Det var också rätt lerigt och blött. Det var ett ganska bra startfält och vi skulle köra 3 varv. I starten var det Herman från spårvägen som tog täten. Jag försökte hänga på med på andra varvet tappade jag honom. Jag försökte komma ikapp men det gick ej. Han körde riktigt starkt men jag körde på och behöll andra platsen in i mål. Jag var ungefär 45 sekunder efter och är nöjd med loppet!

Ett bra arrangemang av Eskilstuna!

På torsdag är det Gävleungdomscup! Alltså imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar