Just nu


22 maj, 2012

Gävle Ungdomscup!

Torsdagen den 17e gick jag upp tidigt och käka frukost. Pappa skjutsade mig till Erik Åkesson som bor en bit utanför stan då jag skulle åka med dem upp till Gävle!

När vi kom fram till tävlingsområdet bytte jag om och körde sedan den första banan av tre som vi skulle köra. Den var inte teknisk, kanske lite när det var lerigt men annars var det ingenting. Vi var ungefär 15 stycken startande i P15-16.

Jag gick ut som tvåa bakom Herman i första deltävlingen och låg kvar där ända till sista backen där jag gjorde ett ryck och stack ifrån. Han hängde inte riktigt med så jag gick i mål som etta!

Andra tävlingen körde vi inte innan. Det var ett par små ändringar så det behövdes inte riktigt. Samma sak här, jag gick ut som tvåa och körde på lite extra en bit in i loppet. Gick i mål som etta då också!

På tredje deltävlingen hände samma sak. Det var ett stenparti som jag fastnade i på andra varvet när jag precis dragit ifrån. Jag blev lite orolig men lyckades hålla ledningen ända in i mål. Jag var före med ett par minuter.




Tycker banan var rolig och att det är tre små deltävlingar i en är extra kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar