Just nu


28 maj, 2012

Borlänge Tour

Halloj, i helgen var det Borlänge Tour. Lätt en av de roligaste tävlingarna jag kört! Det är tre dagar med en tävling på varje dag.

På första tävlingen, prologen, så missade jag min starttid för att min klocka var 5 minuter fel inställd mot tävlingsklockan! 45 sekunders tillägg fick jag och jag blev 22:a. Rätt besviken men det var nya tag dagen efter.

Tävling nummer två var masstart och jag fick starta i andra ledet eftersom jag blev 22a på prologen. Loppet gick bra, jag försökte hänga på i täten, det gick lite svajigt, att jag kom efter sen ifatt osv. Och efter sista backen var mina ben helt slut. Hade ingen kraft men jag låg 4a och hade ingen precis bakom så jag gick i mål som 4a alltså.
Tredje tävlingen var tempo. Man kör själv på tid. Dock lite längre sträcka än på prologen. Jag hade de snabba bakom mig eftersom jag låg 4a i totalen så det var lite stressande. Men ingen körde om mig och     jag blev 3a! Dock så ändrades inte totalen så jag blev 4a och är nöjd med det även om jag klantade mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar