Just nu


25 maj, 2014

Borlänge Tour!

Hejsan! Nu i helgen har Borlänge Tour gått av stapeln och det var lika bra arrangemang som vanligt tyckte jag. Det är en 3-dagars tävling där man räknar ihop tiden och får ett slutresultat. Jag fick sova i min egen säng tack vare att skolan körde mellan Falun och Borlänge alla dagarna.

DAG 1

Dag 1 var det Sprint/Eliminering. Först ett tidskval på den 700 meter långa, eller korta banan. Sedan gick man vidare till olika heat osv. Jag kände redan i tidskvalet att det fortfarande inte fanns så mycket att ge, precis som tidigare tävlingar i år. Jag körde på så fort jag kunde och kvalade på en 6:e tid. I nästa heat då man var 6 stycken på banan, körde jag in mig på en 2:a plats bakom Martin Setterberg. Jag gick sedan vidare till A-final och där blev jag 4:e man över mållinjen utav 6 startande. Det gick helt klart mycket bättre än jag trodde, då jag inte alls har min fulla kapacitet.

DAG 2

Dag 2 var ett helt vanligt XC race, där alla startar samtidigt i klassen och kör ett visst antal varv och sedan först i mål. Banan var 6km lång och vi juniorer skulle köra 4 varv. I starten hängde jag på där framme, men kände genast att det gick för fort för att jag skulle orka 4 varv. Släppte av lite lite på tempot, men jag tog fortfarande i såklart. Ifrånkörd blev jag och pulsen var alldeles för hög. Jag malde på mina varv och körde väl in på en 8:e plats, tror jag. Efter målgång pratade jag med en dam i sjukvårdstältet. Hon sa att min puls var alldeles för hög då jag säkert vilat i 25 minuter efter målgång. Hon tyckte vi skulle åka till sjukhuset och kolla upp det. Och så blev det.

När vi väl var där tog dem emot mig på en gång. De kollade EKG och tog ett blodprov, men de kunde inte se om det var någon inflammation i hjärtat eller något virus i blodet. De trodde det lutade mot överträning och de sa att jag inte ska tävla eller träna tills det blivit bättre. Och om det inte blir det, så måste vi ta lite mer avancerade tester för att se om det kan vara något.

DAG 3

Då förstår ni nog hur det blev med dag 3. Precis, jag fick vara Coach 2 tillsammans med Coach 1 (Mackan). Hjälpte lite med langning till de andra och kikade på de olika klasserna som skulle köra criterium. Det är som ett XC lopp fast lite kortare. Och det blev många fina prestationer av Hagströmska Cykelgymnasium!

Det var allt för nu och som slut på detta inlägg får ni lite bilder tagna med mobilen!

Frida Engström & Selma Svarf

Herr juniorernas start

Robin Thyrstedt & Sasu Halme

Erik Gunnarsson

Isak Nordin & Herman Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar