Just nu


11 maj, 2014

Billingeracet

Frukostbordet på hotellet
Hejhej! Igår var jag och Rasmus Goj ner till Skövde för att köra första deltävlingen i långloppscupen. Vi åkte ner i fredags och bodde på hotell en natt. Tror nästan hela Sverige har haft näst intill konstant regn de senaste dagarna så man kunde ju tänka sig hur banan skulle vara.

Hur som helst så kändes de rätt segt redan i starten, ungefär som förra helgen på Göteborgsgirot. Inget kul alls. Men jag körde på som jag kände att jag kunde hålla hela racet men efter 5 mil så dog benen helt. Det fanns absolut inget att ge och jag körde de 3 sista milen i lugnt tempo. (det var snabbt för benen) När jag kom i mål var jag knappt trött i kroppen, det var mest benen och lite ryggen som var döda. Efter att benen hade dött efter 5 mil så kunde jag inte få upp pulsen alls.

Banan var faktiskt rätt kul när den var hal och lerig men det var mindre kul att det inte kändes nå bra i kroppen. Får hoppas att man kommer in på rätta banan igen.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar