Just nu


22 juli, 2013

SM Sprint

Foto: Mats Viklund
Tjena! Idag körde jag SM sprinten. Tidskvalet gick grymt och jag fick tredje bästa tid. Eftersom vi inte var så jätte många blev det semifinaler direkt. Jag vann min semifinal vilket betydde att jag gick vidare till a-finalen. Nu var jag inte långt ifrån mitt mål men vad som helst kan ju hända. I starten låg jag tvåa tills första riktiga kurvan. Där blev jag omkörd av två andra och blev lite uttryckt innan den långa sega rakan. Jag tappade flera meter på dem och jag hade ingen chans att komma ikapp. Jag försökte men det gick inte, så det blev en 4e plats på SM i sprint. Det är riktigt surt att komma 4a men det är bättre än en 5e plats som jag fick på XC:t. Får väl vara rätt nöjd med årets SM ändå!

Grattis Max, Martin och Adam för pallplaceringarna och grymt kört allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar