Just nu


20 juli, 2013

MTB SM 2013 XC

Hallå, nu är SM xc:t över och jag vet inte riktigt om jag är nöjd eller inte. Vi skulle köra fem varv och jag låg väl sjua eller något ut på första varvet. Jag körde sedan upp mig någon placering på andra varvet och sedan fick jag punka då jag fick kast på cykeln in i en sten i en utförslöpa. Just då låg jag på en fjärdeplats. Då tänkte jag bara "fan!" och hoppade av cykeln och sprang en bit till teknisk zon och där hjälpte pappa mig att byta hjulet bak. Jag tappade tre placeringar och det första jag tänkte på när hjulbytet var klart, var att inte köra för hårt och gå i väggen. Jag hittade ett grymt tempo och kunde köra upp mig till en femte plats. Den höll jag ända in i mål.

Folk efter banan skrek att jag tog in på fyran men jag kunde inte köra ikapp honom och sedan orka hålla mig framför hela vägen. Då hade det funnits en stor risk att jag hade väggat. Jag höll mig ca 30 sekunder bakom och tappade lite på sista varvet. Men en femte plats på SM med en punktering. Jag nådde inte mitt mål att nå pallen men det hade jag endå inte gjort om jag inte punkterat.

Kroppen kändes rätt bra och det enda jag var riktigt trött i var benen. Övriga kroppen kändes inte helt slut. Jag körde så hårt jag kunde och gjorde mitt bästa! Bra kört allihopa!

När jag har lite bilder så slänger jag upp dem här i inlägget. Nu blir de en vilodag och på måndag är det eliminering. Ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar