Just nu


22 april, 2012

Kringelloppet 2012

Halloj. Igår, lördags alltså, var det Kringelloppet i Södertälje. Vi körde 4 varv på banan som var ungefär 5km lång. Banan var backig och lite hal och riktigt rolig.

Foto: Mats Viklund
Jag fick starta i tredje startled men fick en bra start och kunde köra om några stycken. Efter något varv hade Ludwig från Mjölby fått en lucka från oss andra. Jag körde på så jag la mig som tvåa och höll ett jämnt tempo. Jag fick en lucka från Herman, spårvägen, som låg trea. Men på sista varvet halkade jag ner från en stig som gick snett och fastnade vad ett träd. Jag förlorade lite tid och Herman närmade sig snabbt, i sista backen innan målgång kom han jämsides och det blev en spurt men jag hade ingenting kvar i benen så jag fick släppa honom.

Foto: Mats Viklund

Jag är rätt nöjd med min tredjeplats fastän jag klantade mig lite. Starkt kört allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar