Just nu


25 september, 2011

Svealandsmästerskapen

Hallå!

Svealandmästerskapen
I måndags blev jag sjuk men började känna mig lite bättre i torsdags. Jag var hemma från skolan måndag-onsdag. Vi visste inte riktigt om jag kunde köra Svealands men det blev bättre och bättre i min förkylning så jag körde.

Så i går, lördags, hölls Svealandsmästerskapen i MTB. Tävlingsområdet låg runt Stockholm. Det var riktigt fint väder, lite kallt kanske men det var skönt i solen!
Banan var lite små backig och det fanns ett par lite större backar som verkligen tog på krafterna. Ett par tekniska partier och lite grusväg fanns det också. Själv tycker jag banan var riktigt rolig, och det jobbigaste var en backe precis efter start och varvning.

Det var väldigt få i P15-16, ungefär 5-6 stycken bara. Min klass startade samtidigt som H-40 och vi skulle köra 4 varv på banan medan H-40 körde 5 varv. Ungefär halva första varvet låg jag först men sedan körde en från H-40 om mig och jag hängde på honom. På andra varvet i en brant backe körde jag om honom och ökade mitt tempo lite.
Ett genomslag i framhjulet gjorde mig lite orolig, men det gick bra ändå. Jag körde själv resten av loppet och det kändes bra även om jag nyligen varit sjuk. När jag gick i mål hade jag en stor lucka till tvåan.

Riktigt nöjd med dagen då jag fick fortsätta som Svealandsmästare.


Merida Reacto 907


Och idag, blev det en liten racervända med bror Linus och pappa Mats. Det var mest för att spinna ur benen och det var helt okej väder ute. På hemvägen stannade vi hos farmor och farfar och åt. Tack för maten!

Jag fick ju även känna mer på min nya Merida Reacto.
Den är riktigt snabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar