Just nu


12 september, 2011

Senaste veckorna.


Förra helgen körde jag Tour Modéen och Västmanlands Cup här i Västerås.
TM var på lördagen och det hölls i Kungsör. Det var ungefär tre stycken i min klass men vi startade samtidigt som en äldre klass, så man kunde tävla lite mot dem också. Banan var rätt rolig tycker jag och det fanns ett par lerhål som var lite svåra men annars var den lättåkt.  Jag gick ut hårt från början, men det hängde på en från äldre klassen. Efter en stund fick jag en lucka och jag körde själv resten av loppet. Jag vann, men det blev mest som en hård träning.

Dagen efter, söndagen, var det en hemmatävling på hemmabanan. Vi skulle köra två varv, ganska kort sträcka, men på en teknisk bana blir det tillräckligt jobbigt ändå! Jag var helt själv i min klass men körde också tillsammans med 17+ klassen. Det var en kille som hängde på den här gången också, men fick en stor lucka på slutet så jag kunde köra lite lugnare. Gick i mål som etta i min klass men även av alla som startade samtidigt. Blev också mest som ett hårt träningspass.



Nu i helgen var det också två tävlingar. Båda två hölls runt Jönköping. Första tävlingen var Hallbyrundan, där banan var lite blandad med små tekniska partier och mindre tekniskt. Vi körde tre varv och jag försökte hänga på täten. Dom fick en lucka men jag låg kvar i en annan grupp. Jag hade då en framför mig som jag körde om lite senare. Jag försökte köra ikapp den första gruppen men det gick inte. Jag hade en jagandes bakom mig men han lyckades inte komma ikapp. Jag körde in på en sjunde plats och jag var inte så nöjd. Jag bestämde mig för att köra upp mig någon placering nästa dag.


På söndagen var det Huskvarna Mountain. Banan var backig med MYCKET lera. Jag bytte till reserv hjulen som hade grövre däck på. Det blev stor skillnad på greppet.

Jag fick en ganska dålig start men kunde köra upp mig några placeringar i början eftersom det var en raksträcka. De två i täten fick en lucka men jag körde på som vanligt. Efter ungefär ett varv kom jag ikapp tvåan och körde med honom ett tag. Jag körde sedan om och fortsatte jaga ettan.              På sista varvet hade ettan fortfarande en lucka och jag hade fått en lucka från trean. Men vid ett litet knix parti hade vevpartiet geggat igen när jag skulle växla ner till mellan klingan så kedjan följde med upp under framväxeln. Då fick jag kliva av och springa upp, vilket tog lite extra tid. Jag såg trean bakom och hoppa på cykeln när jag kom upp från tekniska partiet. Kedjan satt fortfarande fast så jag var tvungen att trampa bakåt ett varv så den släppte. Trean närmade sig och jag körde på allt vad jag orkade men han hann ikapp. Jag kände att det inte fanns nån chans att hänga på då jag var helt slut i benen. Och jag gick i mål som trea och var riktigt nöjd ändå. Skitigt var det!


Nästa helg ska Cissi komma hit!! Och tror även det blir en racertävling på söndag.

Det var allt, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar