Just nu


29 augusti, 2011

Sjuk/Finnmarksturen

Hej!
Efter att vart sjuk och haft ont i ryggen en vecka och inte kunnat cykla alls så var det Lilla Finnmarksturen igår. Det var tio föranmälda i min klass och det blev några fler efteranmälda. Vi startade samtidigt som tjejer 15-16 och alla skulle köra 5 varv.

Vi startade kl.3. Dock var vi där redan runt tio för att pappa och en till tänkt köra lite på den ”stora” finnmarksturen. Men så blev det inte. Innan start körde jag två varv på banan för att testa om vi behövde byta däck då det regnat mycket. Jag tyckte inte det behövdes och det torkade även upp mer när vi skulle köra.

Jag fick en bra start, låg tvåa nästan ett varv sen kom en bakifrån och tog täten. Så jag hängde på honom och i början på tredje varvet körde jag om och stack iväg. Låg först resten av loppet och det kändes bra trots att jag inte cyklat alls på en vecka.

Nu efteråt känns det som ryggen blivit bättre, och hoppas att det inte kommer tillbaks.
På prisutdelningen fick dom sex första i varje klass pris. Jag tog en väska från prisbordet.
För övrigt tycker jag banan var rätt tråkig för det fanns bara ett kort tekniskt parti.
Idag blir det träning och på onsdag kanske det blir landsvägs tempo med klubben. Och nästa helg är det Tour Modéen och Västmanlands Cup!

Ha det! /Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar