Just nu


14 augusti, 2011

Långtur och Cykelvasan

Hej!

Förra söndagen var vi ute på en långvända. Det var jag, pappa, Erik, Håkan, Lars, Henrik och Roland.
Vi startade vid våran klubbstuga och det hade regnat hela morgonen så jag var redan genomblöt när jag kom dit. I början var det gamla stigar som vi brukar köra på klubbträningarna sen blev det en kort fartstig som är riktigt kul. Efter det lite landsväg sen grusväg. Erik frös så han vek av hemåt eftersom han inte bor i Västerås, så vi var ganska nära där han bor.

Det var varmt vatten på vägarna så man kunde lika gärna köra i alla vattenpölar!

När vi hade kört halva ungefär så skulle vi käka något. Då var vi framme i Sätra Brunn. Då tog vi och köpte en macka på en restaurang. Men vi kunde inte gå in och sätta oss för vi var helt genomblöta! Haha. Det regnade fortfarande och när vi skulle ut igen och vända hemåt var det riktigt kallt! På hemvägen blev det nästan bara grusväg och asfalt. Men vi körde på riktigt bra tycker jag. Eftersom det var kallt så kunde man köra i vattenpölarna som var lite varmare än vattnet som kom uppifrån! Turen blev på ca 8mil med en massa regn!

Och nu igår (lördags) skulle jag köra Cykelvasan. Det blev bara halva vändan men den är lagom lång tycker jag då man kan köra på lite! 45km var det. Jag startade i startgrupp 5 och det var fyra minuter mellan  varje start för grupperna. Det var 200 i varje grupp. I början gick det i lågt tempo och det var trångt. Fast efter ett tag spred grupperna ut sig och man kunde öka tempot och köra om. Efter ungefär en kilometer hakade jag på en som verkade köra logom tempo, det blev jag, han och en till som körde tillsammans. Men efter ca någon mil så släppte jag dom och ökade lite till. Så jag körde själv genom nästan hela loppet.

Banan var mycket roligare än det tidigare långloppet jag körde, Engelbrektsturen. Tyckte det var lite mer skogs stig eller vad man ska kalla det.

Jag hade två vattenflaskor. En med vatten och en med Dalblads sportdryck. Man kände att man fick en liten energikick när man drack!

Jag stannade på sista kontrollen som var några kilometer från mål och tog lite vatten. Sedan sista kilometrarna drog jag på lite extra och hörde när jag kom i mål att jag fått bästa tiden hittills. Och det höll tills alla var i mål! Så jag blev 1a kan man säga, av 993 startande. Riktigt nöjd.

För övrigt blir det läger i Falun nu på tisdag och onsdag, ska bli kul.

Det var allt, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar