Just nu


09 oktober, 2011

Avslutning i Säfsen!

Förra helgen hade Västerås CK avslutning i Säfsen. Vi åkte upp på fredagen och hem på söndagen.

På fredagen blev det ingen cykling, förutom lite BMX på kvällen. Men på lördagen gick vi upp ganska tidigt och vid nio var det samling innan vi for iväg på ett långt pass. Det var rätt kallt på morgonen men senare blev det riktigt härligt väder.

I början var det mest vanliga stigar och spår men sedan lite asfalt innan vi kom till en stor backe som alla kallar "mördarbacken" haha. Det är en lång grusväg som går lite sicksack upp på berget. Den är riktigt jobbig, och jag körde på i bra tempo. När jag kom upp satt jag mig ner och vänta in de andra. När jag pustat ut ett tag tog jag en liten sväng ner igen för att möta några som inte kommit upp. Tänkte också att man får passa på att köra i backarna då inte finns så många här hemma! Senare på dagen käka vi grillad korv ute i skogen vid en liten "sjö" eller vad det nu var. Sedan fortsatte vi turen tills vi kom till en korsning där man kunde välja att köra en lång mördarbacke eller ta vanliga grusvägen. Gruppen blev uppdelad i två grupper så några körde upp. Vi var ungefär sex stycken som tog backen och den var riktigt brant på slutet kan jag säga!

När vi kom tillbaks till stugorna var man riktigt trött! Och efter alla duschat och gjort sig i ordning så åkte vi till pizzerian.

Man sov riktigt gött efter det, haha.

På söndagen var det några som ville köra downhill på bergen och några som ville köra vanlig MTB. Innan vi for iväg städade vi stugorna och så. Jag körde MTB och även den här gången blev det ett ganska jobbigt berg vi skulle upp på. Men det var stig så det var mycket svårare. På vägen ner var det en härlig tekniskt stig som man kunde köra rätt fort på. Det blev inte en så lång tur men det var kul ändå.

Jag tycker att det var en riktigt bra och rolig avslutning med klubben.

Tack till alla som var med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar