Just nu


27 juli, 2012

SM Göterborg

Tjenare! Jag måste säga att jag har haft ett rätt dåligt SM i år. Det började med XC:t och då hann jag ungefär två varv innan jag fick strul med cykeln, lite kedjeproblem osv. Då var jag tyvärr tvungen att bryta och det var riktigt tråkigt eftersom jag låg fyra med cirkus 15-20 sekunder upp till trean med halva loppet kvar. Men min underbara flickvän tog hem guldet i sin klass! Stolt över dig Cissi, grattisgrattis!

Dock gick det mycket bättre på stafetten. Jag körde första rundan innan jag växlade med Erik Åkesson. Jag fick en kass start då någon i princip stannade framför mig i startleden men sen kunde jag köra om och jag körde på fullt så vi skulle få lite försprång, och det fick vi! Sedan körde Erik skit bra och ökade ledningen men sen blev vi tyvärr omkörde och vi åkte ner på en fjärde plats. Tycker det var bra kört ändå!

Sedan var det sprint. I kvalheatet körde jag in på en femte plats och det var, om jag inte minns fel, ungefär 1,5 sekunder från ettan och mig. För att gå vidare från heat nummer ett behövde jag komma som sämst tvåa, och det gjorde jag. I nästa heat behövde jag komma trea och då fick jag återigen litelite strul med cykeln. Fast jag var nästan helt slut i benen så det hade nog ändå inte gjort någon skillnad. Jag blev fyra i det heatet vilket innebar att jag skulle köra B-final. I B-finalen tävlade man om sjunde till tolfte platsen i SM i sprint. Jag körde in som tvåa i B-finalen och jag hamna på en åttonde plats.

Jag är inte nöjd med årets SM men det är bara att ta nya tag och komma igen nästa år. Och jag säger väl som vanligt: Får se om jag kan hitta några bilder att lägga upp här senare!

1 kommentar:

  1. Ååh tack älskling, du är bäst! Du får spöa skiten ur dom nästa gång istället, puss <3

    SvaraRadera