Just nu


07 juli, 2012

Rättvik!

Hejsan! Idag var jag upp till Rättvik då jag skulle köra lilla Mörksuggan. Banan var lätt åkt och riktigt snabb. Jag skulle köra fyra varv och formen var på topp!

Vid starten stod jag näst längst ut till höger, det var lite kottar och sådant men det fick gå. När starten gick drog jag på fullt som vanligt men jag såg till att inte ligga först ut i skogen. Jag låg tvåa och jag tänkte att jag skulle försöka ligga kvar där, och sedan köra om efter ett par varv.

Men när vi kom till till en backe kände jag att jag hade fullt med kraft och så tänkte jag, varför inte köra på lite och köra mitt eget tempo. Så jag körde på och fick ganska snart en liten lucka som jag tror växte lite mer och mer. Jag körde på resten av loppet, alltså ungefär tre och ett halvt varv. När jag gick i mål hade jag en skaplig lucka och det kändes även att formen var grym!

Jag ska försöka få någon bild från tävlingen och i morgon åker vi till Åre och kör lite downhill. Ska nog ta med MTB:n och köra lite uppför också när jag ändå är där! Och efter det när vi kommer hem från Åre på onsdag blir det en natt hemma och på torsdagen åker vi ut en vecka i Nyköpings skärgård.

Det var allt jag hade att berätta, hej så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar