Just nu


10 juli, 2011

Lilla Mörksuggejakten 2011

Hej!

Igår körde jag Lilla Mörksuggejakten 2011. Jag startade kvart över två så det var skönt att det inte var så tidigt som det är ibland. Banan var snabb åkt, det vet ni som körde SM förra året.

I min klass var vi sju stycken och skulle köra fyra varv på banan. Vi startade samtidigt som F15-16 som körde tre varv.
Starten hölls på en stor avlång gräsplan och det var jag, Linus Öhman och Henrik från Norge som tog täten. Loppet gick ungefär likadant dem tre första varven, jag var inte uppe och drog någonting utan det var mest Linus som gjorde det. Vi tre fick en liten lucka från dem andra och det blev ett lagom tempo. Henrik gjorde några ryck men jag och Linus hämtade snabbt in honom. På tredje varvet låg jag på tredje plats och precis i en brant uppförsbacke överraskade jag dem och gjorde ett ryck. Dem var inte beredda och dem hängde inte på, så jag körde fullt sista biten på tredje varvet och luckan ökade lite. Jag märkte att det var Henrik som låg efter mig så körde på halva sista varvet och sedan slog jag av lite på tempot. Vid målgång låg jag ett par hundra meter framför tror jag, och det blev bakhjulsåkning över mållinjen!! Haha.



Så såg loppet ut och nu är det bara att fortsätta ladda inför SM i Borås på onsdag och torsdag.

Och så idag åker vi neråt i Sverige. Hela familjen. Vi stannar nog och övernattar någonstans innan vi åker ända ner till Borås.

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar