Just nu


12 juni, 2011

Lilla Loop!

Hallå hallå!

Ska berätta lite om hur dagen har vart. Dagen började med lite frukost såklart och sedan packa vi in i bilen och åkte. Det var jätte varmt ute.

På vägen till sthlm där tävlingen hölls lyssna jag på musik. Väl framme vid tävlingen bytte jag om till mina snygga Merida kläder och drog ut på banan för att titta hur den gick. Banan var precis likadan som förra året, dvs mycket mycket sten och rötter! Men jag tränar ju ganska ofta på en bana där det är stökigt så det brukar gå bra på stökiga banor. Min klass, P15-16 skulle köra 4 varv på den 4 kilometer långa banan. Det blir 16km om ni inte kan räkna..

Innan start drog jag i mig lite sportdryck från Dahlblads och sedan åkte jag bort till starten. Vi startade samtidigt som några andra klasser. Tycker det är dåligt om det blir massa varvningar och så. Men men, när starten gick fick min klass starta längst fram i start fältet och det började med en liten uppförsbacke, jag kom iväg på 4e eller 5e plats. Sedan svängde det in på ett rotparti där det blev stopp så alla fick kliva av cyklarna. Jag sprang om en kille och sedan fortsatte vi och kom till ett stenparti där det flöt på ganska bra. Efter en bit svängde vi ut på en grusväg där det gick lite uppför, där kunde man passa på att dricka.

I nästa stenparti blev det en vurpa för en som låg framför mig men jag klarade mig. Efter det låg jag 2a och körde nästan hela varvet innan killen framför fick stopp och var jag tvungen att köra om, så jag drog på lite så jag skulle få en lucka och hörde att speakern sa att jag fått det men att det var en kille i P13-14 bakom så jag drog ner på tempot och körde ihop med den killen, våran lucka till dom andra ökade och på tredje varvet var man lagom trött men jag fortsatte mitt eget tempo. Då den andra killen körde 3 varv så fick han köra på lite sista biten. På sista varvet gick det som det skulle fast jag körde på lite extra. Gick i mål som 1a med nästan 4 minuter bak till 2an.

När man kom i mål var det så sjukt varmt, jag satte mig i en stol och tog det lugnt. Prisutdelningen började och publiken rörde sig ditåt. I min klass var det bara ettan och tvåan som skulle upp på "pallen" om man nu kan kalla det en pall.. Jag fick ett presentkort på 500kr på Cykloteket och en Lida Loop tröja.

Det fanns ju även en massa tält med prylar man kunde köpa så vi gick runt och kika lite. Köpte ett par nya handtag till Meridan!

Efter det var det dags att dra sig hemåt så jag gick upp och duschade medan dom andra packa in i bilen. På vägen hem lyssna jag också på musik och jag kände att jag var riktigt trött. När vi var hemma tog jag det lite lugnt, tvätta cykeln och så.

Efter ett tag var jag cykelsugen igen så jag drog ut på bmxen innan maten. Det blev grillat. Drog sedan ut igen och cykla och nu är jag inne och ska väll snart hoppa ner i sängen!

Om morgondagen blir fin så blir det en landsvägstur tror jag! Hoppas även på att samla ihop lite bilder som jag kan lägga upp, känns som inläggen blir så tråkiga utan bilder.. :(

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar