Just nu


12 mars, 2013

Mallis!! Gött väder och härlig cykling!

Hej! Tidigt i söndags så skjutsade pappa mig och Cissi till Arlanda. Det var ganska länge sen jag var utomlands så det skulle bli riktigt kul! Mallorca var resmålet och jag hade ställt in mig på ganska kallt, långärmat och långbent samt dålig form då jag inte tränat på ungefär 3 veckor. Vi  mellanlandade i Danmark och bytet gick bra. när vi kom fram till Mallorca, Palma så hade jag och cissi bokat transfer till hotellet, Horizonte. Vi fick vänta cirka en timme på att få åka men när vi väl kom till hotellet kändes det skönt att äntligen vara framme. Vi checkade in och tog det lugnt på rummet ett tag samt mekade ihop cyklarna i solen på balkongen. Det var shorts och t-shirt som gällde! Mycket bättre och varmare än jag trott. Klockan 5 skulle vi köra första passet och det blev även första passet på nya hojen! Stigarna var steniga och tekniska, riktigt roliga. Vi körde ett lite lugnare tempo men då det var backar hela tiden så blev det jobbigt ändå. Det blev 1tim 15min bara, men ganska jobbigt ändå.

Igår, måndags, skulle vi köra två pass. Ett intervall och ett teknikpass. Vi började med intervallpasset kl10 och vi körde på en slingrig bergsväg och lite stig ner. Jag och några till tog det lite lugnt då vi varit sjuka. Passet blev ungefär 2tim 30min. Efter lunch var det teknikpass som gällde. Emil och August höll i passet och gav oss lite tips. Vi körde lite branter och hopp och det blev ungefär 1h 39min. Tack Emil och August för passet!

Idag var det distans vid 10. Vi körde till ett berg som låg en bit ifrån där vi cyklat tidigare. När vi kom dit blev det en härlig klättring på ungefär 30min på en grusväg med ungefär 22 serpentiner. När vi kom upp blev det lite teknisk både upp och ner och efter 2tim 30min åkte jag och Cissi hemåt och de andra körde vidare ett tag. Vi åkter ner för berget på en stenig grusväg/stig och sedan resten asfalt. När vi kom hem till hotellet stog det ungefär 4tim på klockan. Ett bra pass med härligt väder idag med!

Just nu ligger vi på rummet och jäser och snart är det dags för käk. Internet är rätt segt men ska försöka skriva om varje dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar