Just nu


05 februari, 2013

FALUN!

Det har nu gått ungefär ett halvår sen jag flyttade till Falun. För er som inte vet varför så är det för att jag går på ett cykelgymnasium här. Hagströmska indrottsgymnasium rättare sagt. Det hette tidigare Yrkesakademin (YA) men av någon anledning bytte de namn.

Tycker Falun är en trevlig liten stad med MASSOR av träningsmöjligheter, så jag gillar Falun verkligen. Kanske bor kvar här efter gymnasiet, vem vet?


Träningen flyter på riktigt bra och det är sjukt hur dagarna flyger förbi när man håller igång. Känns som jag bott här någon månad bara! Vi tränar minst fem dagar i veckan och en vanlig vecka kan se ut så här:

Måndag: Längdskidor 1,5h + Teori. Kl. 14.00

Tisdag: Testcykel 1,5h + Stretching 30min. Kl. 08.00

Onsdag: Gym 1h. Dock valfritt då onsdagar inte är "skolträning". Valfri tid.

Torsdag: Utecykling 2h + Velodrom 1h. Kl. 14.00

Fredag: Velodrom 1,5h. Kl. 08.00

Lördag: Distans cykel 2,5h. Valfri tid.

Söndag: Vila.

Nu tog jag schemat denna vecka (v6) och ibland kan det även bli något gympass på kvällarna eller helgerna! Som ni ser så har vi mycket alternativ träning nu när det inte är cykelsäsong och det är rätt skönt annars tror jag det blir för mycket cykel om man cyklar varje dag även på vintern!

Annars då? Jo, har väl dragit på mig någon förkylning för någon vecka sedan men är i princip helt bra nu. Bara att kötta på med träningen som vanligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar